Shopping Cart
0
0,00 

Nu ai niciun produs in cos.

A crede. Invitație la credința catolică pentru femeile și barbații secolului al XXI-lea

A crede. Invitație la credința catolică pentru femeile și barbații secolului al XXI-lea

Cod Produs: Sap-1270
A crede. Invitatie la credinta catolica pentru femeile si barbatii secolului al XXI-lea

Disponibilitate: In stoc

35,00 
Descrierea Produsului

    Details

    A crede. Invitație la credința catolică pentru femeile și bărbații secolului al XXI-lea. În perioada ce a urmat Conciliului al II-lea din Vatican, expunerile creștine s-au înmulțit din abundentă. Lucrările care revizuiau Crezul în lumina dezbaterilor conciliare se adresau unui public scăldat încă de o cultura puternic creștinată. În zorii secolului al XXI-lea, atunci când cultura înconjurătoare și-a pierdut mult din referințele iudeo-creștine, o expunere a credinței creștine nu se poate mulțumi să aducă la gusturile zilei formulările credinței fără ca mai întâi să pună în discuție principalele afirmații. Acestei sarcini i s-a dedicat Bernard Sesboüé, în lucrarea „A crede. Invitație la credința catolică pentru femeile și barbații secolului al XXI-lea”, apărută la Editura „Sapienția”, prin efortul traducerii, din limba franceza, realizat de părintele Ștefan Lupu și părintele Iosif Martin. Fără simplificări, dar cu un limbaj înțeles de către toți, autorul înfrunta toate întrebările, toate obiecțiile și toate acuzațiile unei societăți secularizate, prada dubiului și suspiciunii, pentru ca, mai apoi, sa dezvolte într-un stil fluid si fin o expunere densa, coerenta și organică a credinței catolice primite de la apostoli. Încă de pe coperta suntem cu totii, barbati si femei ai secolului al XXI-lea, invitati la a crede, prin gestul simbolic al deschiderii Porții sfinte de către în curând fericitul Ioan Paul al II-lea în anul de gratie 2000, un gest prin care papa ne îndeamnă ca în noul secol și mileniu să credem în Dumnezeu. Cartea se deschide printr-un motto, reprezentat de pericopa extrasa din Evanghelia după sfântul Matei: „Tu ești cel care trebuie sa vina, sau trebuie să așteptam un altul?” (Mt 11,3). Răspunsul lui Isus la aceasta întrebare, „Mergeți și spuneți-i lui Ioan ceea ce auziți și vedeți: orbii văd, șchiopii umblă, leproșii sunt curățați și surzii aud, morții învie, iar săracilor li se aduce vestea cea buna. Și fericit cel care nu se scandalizează de mine” (Mt 11,4-6), reprezenta, dar mai și reprezinta, un îndemn la a crede în el, un îndemn pentru ucenicii lui Ioan, dar și pentru noi, ucenicii lui, care am pășit cu zece ani în urma pragul secolului al XXI-lea. Cartea este structurata în patru părți și douăzeci și patru de capitole, iar textul Crezului este firul conductor al acestor capitole. Astfel, itinerarul propus are patru etape: mai întâi se clarifica în ce consta actul de credință și sunt clarificate dificultățile întâmpinate de oameni în angajarea în punctele-cheie ale credinței creștine; celelalte trei părți urmează ordinea celor trei articole ale Crezului. Prima parte, „Eu cred”, este consacrata oferirii unui răspuns la întrebările: „Ce este omul? Cine sunt eu?” (capitolul I), „Ce înseamna a crede?” (capitolul al II-lea), „Ce fel de limbaj pentru realitățile credinței?” (capitolul al III-lea). Partea a II-a, „Cred în Dumnezeu Tatal”, abordeaza primul articol al crezului si se patrunde în obiectul credintei, propus ca o veste buna pentru om; în acest scop, autorul se opreste asupra urmatoarelor aspecte: „Dumnezeu si imaginile sale în timpul nostru” (IV), „Un Dumnezeu Tata” (V), „Dumnezeu care a facut cerul si pamântul” (VI), „Un Dumnezeu care se reveleaza si dialogheaza” (VII). În capitolul al VIII-lea, „Atunci, de ce raul?”, sunt detaliate diferitele forme ale raului. În capitolul al IX-lea, „De la excesul raului la excesul iubirii. Originea raului”, este propusa crucea lui Cristos ca o forma de eliberare de rau. Partea a III-a, „Si în Isus Cristos, fiul sau unic”, continua parcursul Simbolului Apostolilor. Conform ordinii expunerii Crezului, autorul propune, mai întâi, în capitolul al X-lea, „Isus din Nazaret, înaintea istoriei” istoria lui Isus, pentru a permite credinciosilor si celor care îsi pun problema credintei sa se orienteze si sa gaseasca puncte de referinta clarificatoare în itinerariul pamântesc al lui Isus. Capitolul al XI-lea, „De la istoria lui Isus la credinta în Cristos”, face trecerea de la punctul de vedere al istoriei la cel al credintei, aratând ce fel de pedagogie a folosit Isus cu ucenicii sai. Capitolul al XII-lea, „Patimirea si crucea lui Isus”, abordeaza momentul crucial al existentei lui Cristos: patima, moartea si învierea lui. Capitolul al XIII-lea, „Sacrificiul crucii”, arata în ce fel pot fi acceptate anumite interpretari sacrificale ale mortii lui Isus pe cruce si cum ne mântuieste Cristos prin acest sacrificiu. În capitolul al XIV-lea, „Învierea lui Isus”, autorul se opreste asupra „inimii” credintei crestine si a crezului, asupra învierii, care ridica cele mai mari dificultati de întelegere. La lumina acestor explicatii, va fi reluata problema conceperii feciorelnice în capitolul al XV-lea, „E posibil ca Isus sa se fi nascut dintr-o fecioara?”. În capitolul al XVI-lea, „A-l marturisi pe Isus ca Fiu al lui Dumnezeu”, este urmarita miscarea de reflectie si de aprofundare care are loc în constiinta ucenicilor si îi determina sa se întoarca asupra persoanei si asupra identitatii lui Isus, situând-o alaturi de Dumnezeu însusi si atribuindu-i un anumit numar de titluri propriu-zis divine. Partea a treia se încheie cu un capitol dedicat parcursului cristologic din timpurile moderne si autorul întrebându-se daca „Se poate vorbi astazi despre Isus, Fiul lui Dumnezeu?” Partea a patra, „Si în Duhul Sfânt care traieste în Biserica”, este o tratare a ultimului articol al crezului, care vorbeste despre Duhul Sfânt si Biserica, tinându-se cont si de legatura dintre cele doua realitati. Capitolul al XVIII-lea, „Cine este Duhul Sfânt?”, se opreste asupra misterioasei persoane a Duhului însusi, care completeaza Revelatia Sfintei Treimi. Capitolul al XIX-lea, „Trei persoane în Dumnezeu?”, explica paradoxul unui Dumnezeu în trei persoane, care nu contrazice monoteismul, ci îi dezvaluie profunzimea si calauzeste crezul crestinilor înca de la început. Capitolul al XX-lea, „Biserica si bisericile”, descrie misiunea Bisericii, care este fondata pe sfintenia lui Dumnezeu, este administratoarea darurilor sale, dar care, fiind încredintata oamenilor, care sunt pacatosi, este pusa la îndoiala, pentru ca în, capitolul al XXI-lea, „Biserica institutie”, sa fie afirmat caracterul de mister al Bisericii care trebuie recunoscut ca atare. În ultimele trei capitole sunt analizate sacramentele, problema mântuirii celor care nu fac parte din Biserica, precum si sfârsitul veacurilor, învierea finala si dincolo de ea. La sfârsitul cartii, este inserat un lexic de termeni filozofici si teologici folositi în aceasta lucrare, întelegerea carora poate sa prezinte dificultati pentru cititor, termeni precum „adoptionism”, „analogie”, „concordism” etc. Teolog eminent, Bernard Sesboüé ne ofera o lucrare de referinta, indispensabila atât pentru necredinciosii care doresc sa fie în cunostinta de cauza cu credinta catolica, cât si pentru credinciosii care voiesc sa progreseze în întelegerea credintei lor pentru a o trai mai bine.
Specificatiile Produsului

    Specificatiile Produsului

    Cod produs Sap-1270
    Titlul cartii A crede. Invitatie la credinta catolica pentru femeile si barbatii secolului al XXI-lea
    Autorul Bernard Sesboüé
    ISBN 978-606-578-011-8
    Anul aparitiei 2011
    Nr. pagini 502
    Format 17cm/24cm
    Greutate (kg) Nu
CMS tab